TOMRA Apeldoorn

Interview met Jacco, Support Technicus bij TOMRA

Begonnen als onderhoudsmonteur en nu doorgegroeid tot Support Technicus; Jacco Duivenvoorde is al bijna 20 jaar werkzaam bij TOMRA en gaat nog steeds met veel plezier naar zijn werk. ‘’Na enkele jaren als onderhoudstechnicus te hebben gewerkt ben ik mij verder gaan ontwikkelen op het gebied van installatie van emballage-automaten.

Bij TOMRA:
‘’Ben ik doorgegroeid tot Support Technicus. Mijn werkdagen zijn elke dag verschillend; van het rijden naar storingen tot het vergaderen over servicezaken.’’

Hoe ziet een werkdag bij TOMRA eruit?
‘’Een dag in de buitendienst begint met het openen van de ‘Mobile Work Order’ app waarin de helpdesk onze afspraken inplant. Vanuit hier zien we welke klanten we die dag moeten bezoeken. De werkzaamheden kunnen variëren van een onderhoudsklus, het verhelpen van een storing tot aan het assisteren van een collega bij een grote klus. Je voert de werkzaamheden uit en zorgt dat de gehele installatie weer goed functioneert’’.

Het leukste aan mijn werk:
‘’Is het hebben van een mooie uitdaging elke dag! Je dagen zijn nooit hetzelfde en je komt op veel verschillende plekken. Daarnaast vind ik het aanpakken van situaties, waar niet direct een oplossing voor is, een erg leuk aspect van mijn werk. Ik vind het uitdagend om helemaal in een probleem te duiken om tot de juiste oplossing te komen. Wanneer die dan gevonden is, geeft dit echt voldoening! Bij TOMRA staat het verlenen van een goede service aan onze klanten voorop.’’ 

Ik ben trots op:
‘’Het hele serviceteam. Het team staat 7 dagen in de week klaar voor onze klanten om allerlei werkzaamheden rondom de automaat op te pakken. We hebben een professioneel team dat snel en adequaat problemen verhelpt en advies geeft. Het mooie van deze job is om met het serviceteam continuïteit te garanderen en zo de gewenste kwaliteit van service te kunnen leveren aan onze klanten.’’

Wat wil je nog bereiken?
‘’De wereld is aan het digitaliseren, ook bij TOMRA is dit zichtbaar. Waar we vroeger fysiek naar de klant gingen om aan de automaat te werken, kan er tegenwoordig steeds meer online gedaan worden, via TOMRA Connect. Ik zie het voor me dat we in de toekomst alles aan de automaat – behalve de installatie – online kunnen doen.’’

Hoe is de sfeer binnen het team?
‘’De sfeer binnen het team is goed! Je wordt niet alleen beoordeeld op je inzet, geleverde werk en prestatie, maar er is ook oprechte interesse in wie je bent, wat je bezighoudt en wat je ambities zijn. We hebben een goed gebalanceerd serviceteam, waarin veel ervaring en kennis aanwezig is. Dit zorgt voor een goede basis om nieuwe collega’s op te leiden. Het serviceteam is een gezellig team, waar goede vriendschappen uit zijn ontstaan.’

Waarin vind jij ontspanning?
‘In mijn vrije tijd geniet ik van mijn gezin en twee prachtige dochters. Ik kijk graag voetbal en besteed mijn vrije tijd graag aan het werken met computers of het maken van computers, telefoons, tablets en gameconsoles.’’

Werken bij TOMRA betekent voor mij:
‘’Een plek waar je jezelf kan zijn en waar iedereen gelijk en respectvol wordt behandeld. Daarnaast spreekt het me zeer aan dat het werken bij TOMRA iets goeds bijdraagt aan het milieu. Hoe fijn is het om technische middelen in te kunnen zetten om plasticvervuiling tegen te gaan en een positieve bijdrage aan het milieu te leveren.’’

Collega worden van Jacco? Bekijk onze actuele vacatures.

 

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.