Touch screen T-820 emballage-automaat

Nieuwe generatie emballageautomaten

Apeldoorn, 8 november 2011. TOMRA Systems introduceert een nieuwe generatie T-820 emballage-automaten: de Touch Editie. Het grote touch screen waarmee de automaat is uitgerust, biedt een nieuw marketinginstrument voor de eigenaar en extra gebruiksgemak voor het winkelpersoneel en de consument.

Marketinginstrument
De eigenaar beschikt met de T-820 Touch over een nieuwe methode voor instore communicatie. Op het beeldscherm kunnen verschillende reclame-uitingen getoond worden aan de consument die drankverpakkingen komt inleveren: meestal vlak voordat zij hun boodschappen gaan doen. De eigenaar kan gemakkelijk zelf instellen welke video er getoond wordt op welk moment of wat voor een (reclame)boodschap er op het statiegeld-bonnetje wordt gedrukt.

Gebruiksgemak
Het winkelpersoneel beschikt met de Touch Editie over een geheel interactieve interface voor het opvragen van rapporten, meldingen en instructies. Maar vooral de consumenten ondervinden een nieuw niveau van gebruiksgemak. Zo wordt op het scherm precies weergegeven welke verpakkingen er zijn ingenomen, hoeveel statiegeld deze opleveren en eventueel welke verpakkingen er niet zijn geaccepteerd. Vooral het inleveren van flessen in een krat wordt zo vergemakkelijkt. Wat betreft statiegelddonatie zijn er ook extra mogelijkheden: de consument kan zelf stapsgewijs selecteren hoeveel men wil doneren aan het goede doel en hoeveel er uitbetaald dient te worden.

T-820
Het touch screen is een upgrade voor Tomra’s T-820 emballage-automaten, welke recent in Nederland op de markt zijn gebracht. Deze serie is zeer succesvol ontvangen: honderden supermarkten zijn reeds overgestapt. De belangrijkste motivatie voor overstap is het lage stroomgebruik (Standby 90W), de innamesnelheid van flessen en kratten en de logo- en kleurherkenning van flessen en kratten middels cameradetectie. Met het touch screen zijn hier nog de nodige functies aan toegevoegd.

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.