Helpdesk nodig?
Bel: +31 55 599 88 88
Mail: service@tomra.nl
WhatsApp: 06 - 15 52 98 48

Ondernemers gebruiken automaat voor cross-marketing

Cross Marketing Jumbo Den Ham en kapsalon B Yourself

Wanneer klanten van de Jumbo in Den Ham lege flessen inleveren, ontvangen zij naast het gebruikelijke statiegeld ook nog eens 10% korting op een knipbeurt. Jumbo-ondernemer Rudy Veldkamp ging hiervoor de samenwerking aan met de tegenover zijn supermarkt gelegen kapsalon ‘B Yourself’.

Win-winsituatie creëren

Het idee achter de samenwerking is het creëren van een win-winsituatie voor de Jumbo-winkel en de plaatselijke kapsalon. Met de actie hoopt Marja Bosch, eigenaar van de kapsalon, meer klanten te trekken. Jumbo-ondernemer Rudy Veldkamp ziet hierin ook mogelijkheden voor zijn winkel: “Bij de kapster komen mensen uit het buitengebied van Den Ham, die wellicht nog geen boodschappen bij mij doen. Wellicht komt een deel van die mensen straks ook een keer in onze supermarkt. Mensen zijn altijd in voor kortingsacties, zeker als die de lokale omgeving ten goede komen”.

Statiegeldautomaat als marketingtool

Om aandacht te vragen voor de kortingsactie draait op het beeldscherm van de automaat in de Jumbo een promotiefilmpje van kapsalon ‘B Yourself’. Wanneer klanten de lege flessen hebben ingeleverd, ontvangen zij een coupon aan de statiegeldbon die recht geeft op de 10% korting bij de kapsalon. “Het is leuk om iedere keer iets te verzinnen waarmee je de euro’s in het dorp kunt houden”, besluiten de twee ondernemers.

Geplaatst in

Romy te Kloese

TOMRA is in 1972 begonnen met het ontwerpen, produceren en verkopen van automaten voor de inname van gebruikte drankverpakkingen. Inmiddels beschikt de organisatie over een breed assortiment producten voor het herkennen, sorteren, verzamelen en verwerken van verschillende materialen. De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA als PR & Communicatie Manager.