Statiegeldsponsoring voor ‘Ramon voor KiKa’

Amersfoort, 3 april 2012. Op 4 november 2012 loopt Ramon de la Fuente de Marathon van New York om geld in te zamelen voor KiKa. Bij verschillende Nederlandse supermarkten worden gele donatieknoppen op de flessenautomaat geplaatst, zodat klanten Ramon kunnen sponsoren met hun statiegeld. 

Voor de 41-jarige hardloper staat elke van de 42 kilometers door ‘The Big Apple’ in het teken van de stichting Kinderen Kankervrij: “Ik heb zelf twee lieve, gezonde dochters en kan me geen voorstelling maken wat het betekent als ze kanker zouden krijgen. Daarom ga ik deze sportieve uitdaging aan met als doel om 5.500 euro op te halen voor kankeronderzoek in Nederland. Honderd procent van het sponsorgeld gaat daar naartoe”, aldus Ramon, die te volgen is via zijn website www.41going42.com.

De speciale gele donatieknop is een goed alternatief voor de kartonnen doosjes of houten zuilen bij het inleveren van statiegeldbonnen voor het goede doel. De Albert Heijn te Doorn zei als eerste toe om deze maand geld in te zamelen, gevolgd door de Kippersluis te Amersfoort, de C1000 in Amersfoort Schothorst en de C1000 te Leusden. Negen andere supermarkten hebben ook al toegezegd om in de komende maanden hun medewerking te verlenen aan de statiegeldactie.

Op verzoek worden de donatieknoppen bij deze supermarkten kosteloos geïnstalleerd door automatenleverancier TOMRA Systems, om op deze wijze geld in te zamelen voor KiKa.

 

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.