TOMRA CEO Stefan Ranstrand

TOMRA-CEO wint European Business Leader award

Stefan Ranstrand, CEO van TOMRA, is internationaal onderscheiden voor zijn leiderschap en bedrijfsstrategie. Stefan werd gekozen als beste CEO op het gebied van duurzaam beheer van hulpbronnen tijdens de prestigieuze European CEO Awards, georganiseerd door het zakenblad European CEO. De award, waarvoor nog 41 andere managers waren genomineerd, wordt toegekend aan leiders met een sterke strategie en inzet voor corporate governance.

Stefan is al tien jaar werkzaam als CEO van TOMRA, waar hij in augustus 2009 begon. Onder zijn leiding is het bedrijf getransformeerd van een aantal losse onderdelen tot één sterk herkenbaar merk. TOMRA geniet wereldwijd erkenning als leider op het gebied van emballage-automaten en sensor-gebaseerde sorteeroplossingen voor de voedsel- en recyclingsector en de mijnbouw.

In reactie op het winnen van de European CEO Award antwoordde Stefan: “De oplossingen van TOMRA maken onderdeel uit van een internationaal streven om duurzamer te werken. De komende veertig jaar zal de wereldbevolking met 30% groeien. Het is dan ook noodzakelijk voor bedrijven om zich te bezinnen op de manieren waarop zij met hulpbronnen omgaan. Duurzaamheid vormt al ruim veertig jaar de kern van TOMRA’s activiteiten en we blijven zoeken naar nieuwe manieren om onze waardevolle hulpbronnen zo goed mogelijk te benutten.”

“We zullen blijven streven naar het ontwikkelen van innovatieve manieren om het afval in de wereld te beperken en hulpbronnen maximaal te benutten. Ik ben erg trots op de positieve impact die TOMRA de afgelopen tien jaar heeft gehad op de recycling-, voedsel- en mijnsector. Het is een voorrecht om TOMRA te mogen leiden en ik zal dit blijven doen met een hernieuwde focus op het realiseren van een circulaire economie en het in stand houden van de wereldwijde voedselvoorziening.”

De officiële bekendmaking van Stefans prestatie vond plaats tijdens het World Economic Forum dat van 22 tot 25 januari in het Zwitserse Davos gehouden werd.

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.