TOMRA flessenautomaat

TOMRA presenteert haar nieuwste producten en de toekomst van recycling op de EuroShop

Bekijk de nieuwste recycling-innovaties voor retailers op ‘s wereld grootste retailbeurs in Düsseldorf van 16 tot en met 20 februari.

Tijdens de EuroShop staan de toekomstige kansen en de impact van recycling in de schijnwerpers op de stand van TOMRA, wereldwijde marktleider op het gebied van emballage en recycling. TOMRA streeft ernaar om de recycling van drankverpakkingen voor retailers nog makkelijker te maken door nieuwe emballage-automaten en technologieën.

“Sinds de laatste EuroShop in 2017 is het bewustzijn omtrent plasticvervuiling enorm gestegen en is de wereld wakker geworden voor de crisis rond plasticafval. Bij de verkoop en de inname van drankverpakkingen voor recycling, spelen retailers de meest zichtbare en vitale rol in het recyclingproces”, zegt Harald Henriksen, hoofd van TOMRA Collection Solutions.

“Tijdens EuroShop 2020 ligt onze focus op hoe we recycling kunnen laten werken voor retailers, om de positieve impact voor hun klanten, hun bedrijf en de planeet te maximaliseren. We willen niet alleen kijken naar wat recycling vandaag is, maar ook naar de mogelijkheden voor wat het in de toekomst kan zijn”.

TOMRA biedt recyclingmogelijkheden voor ‘Clean Loop Recycling’ van lege drankverpakkingen, met name in markten met wetgeving voor het innemen van verpakkingen waar retailers vaak flessen en blikjes terugkrijgen voor recycling. Clean Loop Recycling betekent dat drankverpakkingen weer in nieuwe flessen en blikjes kunnen worden omgezet, waardoor de afhankelijkheid van grondstoffen wordt verminderd en drankverpakkingen uit onze oceanen, straten en stortplaatsen worden gehouden. Samen met de consument zamelt TOMRA elk jaar 40 miljard drankverpakkingen in voor hergebruik en recycling in meer dan 60 landen.

 

Recycling-innovaties op het gebied van techniek, software en service

TOMRA brengt op de EuroShop haar nieuwste innovaties in emballage-automaten onder de aandacht, welke zorgen voor een betere recyclingervaring voor de consument. Deze automaten verhogen de kans op meer recyclende consumenten in de winkel.

  • De gloednieuwe TOMRA R1 maakt zijn beursdebuut op de EuroShop. Met deze emballage-automaat kunnen consumenten meer dan 100 lege drankverpakkingen in één keer invoeren in plaats van elke verpakking één voor één in te leveren. Het biedt een handigere en gebruikersvriendelijkere recyclingervaring die tot vijf keer sneller is dan ‘single feed’-automaten. Neem deel aan een presentatie over het aantrekken van klanten met deze vernieuwde recyclingervaring en een demonstratie van de TOMRA R1, op de stand van TOMRA op zondag 16 februari om 15.00 uur.
  • Een ander concept dat wordt getoond is de nieuwe TOMRA M1-automaat met een kleine voetafdruk, speciaal ontworpen voor kleinere winkels. De oplossing is compact en betaalbaar, maar biedt toch genoeg capaciteit voor drie verschillende soorten drankverpakkingen.
  • De myTOMRA app voor consumentenbetrokkenheid breidt zijn bereik uit. Gebruikers kunnen nu met hun mobiel een QR-code scannen die op het scherm van de automaat wordt weergegeven, in plaats van via een fysieke barcodelezer op de automaat. MyTOMRA maakt deel uit van het TOMRA-portfolio van digitale producten en stelt consumenten in staat om in te loggen bij een persoonlijke recyclingsessie, hun dichtstbijzijnde emballage-automaat op een kaart op te zoeken en hun recyclingprestaties bij te houden.
  • TOMRA zal ook haar nieuwste ontwikkelingen op het gebied van service laten zien, met name hoe TOMRA big data-analyse gebruikt om emballage-automaten effectiever voor retailers te laten werken. Proactieve service en maximale uptime zorgen ervoor dat retailers zich kunnen concentreren op wat voor hen het belangrijkste is: hun klanten.

 

TOMRA Talks: de toekomst van recycling

 

 

 

 

 

 

 

 

TOMRA zal inzichten in de industrie en de toekomst van recycling onthullen in haar nieuwe TOMRA Talks-serie. In korte presentaties op de stand zullen TOMRA-experts en haar externe gemeenschap van opinieleiders en partners innovaties en ervaringen bespreken die recycling tot een winst voor consumenten, bedrijven en het milieu maken (bekijk tomra.com/euroshop2020 voor de volledige agenda). Enkele van de sprekers zijn:

  • Stefan Ranstrand, President & CEO van TOMRA, over de samenwerkingen tussen bedrijven om plastic zwerfafval te bestrijden
  • Christin Håland, Project Manager bij het Rode Kruis en Lisa Kristiina Mølmen, Chief Business Development Officer bij The Recycling Lottery, over de recyclingloterij en de impact van de retail op het grotere geheel
  • Clarissa Morawski, CEO van Reloop Platform, over wat het Single-Use Plastic Directive betekent voor retailers
  • Emily Penn, Co-founder van eXXpedition, over de toename van de plastic soep
  • Manuel Tessloff, CEO van ReAct, over het Internet of Things en de digitale samenwerkingen in de retailomgeving

In de EuroShop Retail Technology Stage kunnen retailers inzicht krijgen in het gebruik van gegevens van winkelapparatuur om de klanttevredenheid en omzet te verhogen, in een presentatie door Steve Mellbye-Stølen, productmanager SaaS & Applications bij TOMRA Collections Solutions. (Zondag 16 februari, 12:40 – 13:00 uur.)

 

Ontmoet TOMRA op EuroShop

Zie TOMRA-technologieën en -oplossingen in actie op de EuroShop door de stand van TOMRA Collection Solutions te bezoeken in hal 7A, standnummer B07. Verzend het boekingsformulier op tomra.com/euroshop2020 om een ​​commerciële of mediabijeenkomst te plannen.

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.