Facilitair Manager | HBO | Western & Southern Europe
De vacature
Wil jij jouw expertise inzetten om een veilige, inspirerende en duurzame werkomgeving te creëren? Wij zoeken een betrokken en enthousiaste Facilitair Manager die ons team voor Western & Southern Europe komt versterken. Vanuit ons regionale hoofdkantoor in Apeldoorn zorg jij ervoor dat onze medewerkers in Nederland, België en Portugal kunnen werken in een fijne, goed georganiseerde omgeving.
Als Facilitair Manager ben je eindverantwoordelijk voor alle facilitaire diensten binnen onze organisatie. Je ontwikkelt beleid, beheert gebouwen en terreinen, onderhoudt contracten met leveranciers en leidt duurzaamheidsprojecten. Daarnaast speel je een sleutelrol in veiligheid, crisismanagement en noodplanning. Een veelzijdige rol waarin je dagelijks bijdraagt aan een gezonde en prettige werkomgeving.
Wat ga je doen?
Facilitair beleid en strategie: Je ontwikkelt en implementeert facilitair beleid dat voortvloeit uit de bedrijfsdoelstellingen en waarin duurzaamheid centraal staat.
Gebouw- en terreinbeheer: Je zorgt voor het onderhoud en de inrichting van gebouwen en terreinen en bewaakt de naleving van veiligheids- en gezondheidsvoorschriften.
Contractbeheer & inkoop: Je beheert facilitaire contracten en werkt nauw samen met onze Manager Inkoop & Logistiek voor het inkopen van diensten en goederen.
Duurzaamheid: Je initieert en leidt projecten om de ecologische voetafdruk van onze organisatie te verkleinen.
Financieel beheer: Je stelt budgetten op, beheert deze en rapporteert over facilitaire uitgaven.
Crisismanagement & veiligheid: Je ontwikkelt noodplannen en bent verantwoordelijk voor veiligheidscertificeringen, RI&E, BHV en andere veiligheidsvoorschriften. Jij bent het Hoofd BHV binnen onze organisatie.
Wat breng jij mee?
Facilitair vakmanschap: Je hebt minimaal een HBO-diploma in Facility Management, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting én minstens 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Wet- en regelgeving: Je bent goed bekend met de relevante wetgeving rond gebouwbeheer, veiligheid en gezondheid.
Communicatieve vaardigheden: Je kunt helder communiceren en weet zaken gedaan te krijgen, zowel op operationeel als strategisch niveau.
Hands-on mentaliteit: Je bent proactief en denkt in oplossingen. Waar nodig steek je zelf de handen uit de mouwen bij technische werkzaamheden.
Talenkennis: Je beheerst Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Veiligheidsbewustzijn: Je hebt ervaring met veiligheidssystemen en certificeringen en neemt hierin een leidende rol.
Wat bieden wij?
Een hechte werkcultuur: Bij TOMRA werken we samen als een familie. Een informele omgeving waar je jezelf kunt zijn en gewaardeerd wordt voor wie je bent. We besteden veel aandacht aan begeleiding tijdens je indiensttreding. We hopen dat het voelt alsof je in een warm bad terechtkomt.
Ontwikkelingsmogelijkheden: We geven je de ruimte om je functie op jouw manier in te vullen, binnen onze TOMRA-cultuur. We investeren in jouw groei door middel van trainingen, cursussen en ondersteuning bij je professionele ontwikkeling.
Welzijn: Bij TOMRA zorgen we goed voor onze medewerkers. Denk hierbij aan een jaarlijkse fitnessvergoeding en toegang tot het mentale-welzijnsprogramma ‘OpenUp’. Op kantoor hebben we fijne werkruimtes, een uitgebreide kantine, een café en een dakterras.
Flexibiliteit: We begrijpen dat het leven druk kan zijn. Daarom bieden we flexibele werkuren en de mogelijkheid om jouw werk en privéleven in balans te houden. Een voltijdswerkweek is bij ons 38 uur, waarmee je recht hebt op 25 vakantiedagen én nog eens 2 ‘diversiteitsdagen’. Ook geven we je ieder jaar vrij op 5 mei en een extra vrije dag als kerst, nieuwjaar, of Koningsdag in het weekend valt. Je hebt de optie om jaarlijks 10 extra dagen bij te kopen. Speciaal voor de vaders/partners: je hebt recht op 8 weken betaald geboorteverlof.
Teamactiviteiten: Bij TOMRA werken is niet alleen werk, het is ook plezier maken! We organiseren regelmatig personeelsuitjes, geven cadeautjes en maken zelfs bedrijfsreizen.
Beloningen en voordelen: Naast een competitief salaris (Salarisgroep K volgens de CAO Metalelektro) bieden we een scala aan aanvullende arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling met gunstige eigen bijdrage van 5% en bonussen die afhankelijk zijn van de (bedrijfs)resultaten. Je krijgt € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer vanaf de eerste kilometer, ongeacht of je met de fiets, OV of met de auto reist. We bieden uitzicht op een vast dienstverband bij wederzijdse tevredenheid.
Als je op zoek bent naar een fijne en uitdagende carrière bij een bedrijf dat zich inzet voor een duurzame toekomst, dan is TOMRA de plek voor jou. Solliciteer nu en word onderdeel van ons team dat een positieve impact heeft op de wereld om ons heen.
Wij werken samen met vaste recruitmentpartners en stellen acquisitie naar aanleiding van onze vacatures niet op prijs. Wanneer een recruitmentbureau ons een CV toestuurt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming, behandelen wij dit als een directe sollicitatie van de kandidaat zelf, zonder enige rechten op bemiddelingsfees of andere aanspraken.
Maak impact bij TOMRA
TOMRA, een innovatieve en beursgenoteerde onderneming met Noorse roots, is wereldwijd marktleider op het gebied van emballage-automaten. Je kent ons waarschijnlijk van de statiegeldautomaten waar jij je lege drankverpakkingen inlevert voor statiegeld. Maar we doen zoveel meer! Onze missie? Het vernieuwen van hoe we grondstoffen verkrijgen, gebruiken en hergebruiken. Samen met onze klanten werken we elke dag aan een circulaire economie en een schonere toekomst.
Wat ons onderscheidt van andere multinationals, is de unieke sfeer: we behouden de warmte en samenwerking van een familiebedrijf, terwijl we werken aan wereldwijde impact. Bij TOMRA werk je niet alleen aan een carrière, maar ook aan een missie die er écht toe doet. Sluit je aan bij TOMRA en draag bij aan een duurzame toekomst!
Dit zeggen collega's over TOMRA

Romy te Kloese
VP Marketing, Communication & Product Management
TOMRA is niet alleen een geweldige plek om te werken, maar jouw werk draagt direct bij aan een betere leefomgeving. TOMRA zet zich in voor een schonere wereld, haar klanten én haar medewerkers.

Michel Diks
Teamleader Installation
Field Service
Bij TOMRA draait alles om kwaliteit – in onze producten én in onze service. Maar door bij TOMRA te werken, draag je ook bij aan een wereld met minder zwerfafval en meer recycling. Dat maakt mij trots.

Esther Goos-Groters
Customer Service Center
Employee
TOMRA is een warm en sociaal bedrijf waar je je echt thuis voelt. Ons hechte team werkt samen om niet alleen aan de wensen van onze klanten te voldoen, maar om deze keer op keer te overtreffen.
Is deze baan toch niks voor jou?
Bekijk onze andere vacatures
Product Specialist | HBO | Apeldoorn
Ben jij klaar om jouw technische expertise in te zetten in een dynamische, internationale omgeving? Wij zoeken een enthousiaste Product Specialist/Expert die ons team in Apeldoorn komt versterken. Vanuit deze locatie ondersteunen wij markten in de regio Europe, Middle-East & Africa (EMEA) om ervoor te…
Vertel mij meer!Engineer Werktuigbouwkunde | HBO | Nederland
Ben jij een techneut met een passie voor mechanisch ontwerp? Wij zijn op zoek naar een gedreven Engineer Werktuigbouwkunde die ons team komt versterken. In deze rol ontwerp, ontwikkel en optimaliseer je mechanische systemen en producten, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s uit verschillende disciplines,…
Vertel mij meer!Servicemonteur | MBO | Nederland
Wil jij deel uitmaken van een serviceteam dat zich inzet voor een schonere wereld? TOMRA is op zoek naar een gemotiveerde servicemonteur die verantwoordelijk is voor de preventieve en correctieve servicewerkzaamheden aan onze emballage-automaten in Nederland. Als servicemonteur bij TOMRA speel je een cruciale rol…
Vertel mij meer!