Helpdesk nodig?
Bel: +31 55 599 88 88
Mail: service@tomra.nl
WhatsApp: 06 - 15 52 98 48
TOM HMSHost Schiphol

HMSHost kiest voor TOM afvalpersen op Schiphol

Na grondig testen heeft HMSHost gekozen voor TOM afvalpersen om de afvalstromen van haar horecaproducten op Schiphol te verminderen. Het grote voordeel? Voorheen moesten de afvalbakken zes tot zeven keer per dag geleegd worden en nu nog maar één keer.

Logistiek verbeteren

Met 55 miljoen passagiers per jaar is Schiphol één van de drukste luchthavens ter wereld. HMSHost exploiteert op deze locatie ruim 70 restaurants en horecapunten, variërend van zelfbediening en counterservice tot volledige bediening. Voor elk horecaconcept geldt dat orde en hygiëne essentieel zijn voor een uitnodigende en comfortabele omgeving. Op acht locaties heeft HMSHost daarom al een TOM geplaatst.

Martijn Slop, Facilitair Coördinator bij HMSHost Schiphol, licht toe: “na een intensieve testronde hebben we ervoor gekozen om de TOM in te zetten. De belangrijkste reden was dat wij onze logistiek wilden verbeteren en de afvalstromen bij de terminals wilden beperken, vooral op de locaties waar veel wegwerpverpakkingen worden gebruikt”.

Bijkomend voordeel van de TOM is dat er veel minder opslagruimte voor het afval benodigd is, als gevolg van de aanzienlijke volumereductie. Slop heeft bovendien ervaren dat het horecapersoneel waardevolle tijd bespaart dankzij de TOM. Deze tijd kan nu besteed worden aan andere activiteiten.

Romy te Kloese

De auteur van dit artikel, Romy te Kloese, is sinds 2011 werkzaam bij TOMRA. Romy is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.